رنگین کمان

کاش در کتاب قطور زندگی سطری باشیم به یاد ماندنی نه یک حاشیه ی از یاد رفتنی

رنگین کمان

کاش در کتاب قطور زندگی سطری باشیم به یاد ماندنی نه یک حاشیه ی از یاد رفتنی

ویکتور هوگو

 



در پنجم می 1802 میلادی ویکتور هوگو شاعر و نویسنده بزرگ و سرشناس فرانسوی به دنیا آمد. پدرش کنت هوگو ژنرال ارتش ناپلئون بود. خانواده هوگو در سال 1811 به اسپانیا رفتند ولی بعدها دوباره به پاریس بازگشتند و هوگو در این شهر تحصیلات مقدماتی را طی کرد.
او ابتدا شعر می سرود و همین اشعار هم شهرت فوق العاده ای در ابتدای کار به وی اعطا کرد. هوگو پیرو سبک تازه رمانتیسیسم بود و با آنکه پیش از او رمانتیسیسم در آثار دیگر نویسندگان نیز ظاهر شده بود چون ویکتور هوگو در ترویج این سبک پیشقدم شده بود و در این راه سعی وافری داشت او را به عنوان مبتکر رمانتیسیسم می شناسند. هوگو در سال 1841 میلادی علیرغم مخالفت بد خواهان به عضویت آکادمی فرانسه در آمد و در سال 1848 نیز نماینده مجلس این کشور شد. پس از انقلاب، ناپلئون سوم در سال 1851 میلادی با انجام کودتایی برخی از مخالفان را به تبعید فرستاد که ویکتور هوگو نیز در میان آنان بود. هوگو پس از پایان حکومت ناپلئون سوم در سپتامبر 1870 به فرانسه بازگشت. او آثار بسیاری در نظم و نثر از خود به جای نهاده است و بسیاری از فرانسویان هنوز نیز آثار او را می ستایند و آنها را به عنوان شاهکار های ادبی تلقی می کنند. وی به هنگام مرگ به عنوان بزرگترین قهرمان ملی قرن نوزدهم فرانسه نام گرفت. کرامول، آخرین روز یک محکوم، گوژپشت نتردام، کلود ولگرد، بینوایان، ناپلئون کوچک، تیره بختان، کارگران دریا، مردی که می خندد، تاریخ یک جنایت، رفتارها و گفتارها، نودوسه، عاقبت شیطان، مشهودات، در سفر، آلپ و پیرنه، فرانسه و بلژیک، سال های شوم، تامل ها، ارنانی، لوی روی ساموس، رنجبران دریا و... از مشهور ترین آثار اویند. بینوایان به عنوان مهمترین اثر او تاکنون دست مایه ساخت آثار سینمایی بسیاری از فیلمسازان قرار گرفته است. او سرانجام در روز جمعه 22 ماه مه 1885 در خانه خویش در کوچه ایلو در پاریس بدرود زندگانی گفت.

عکس هایی از winx

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عکس های پرنسس ها

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ادامه ی مطلب 

ادامه مطلب ...

عکس هایسفید برفی و هفت کوتوله

 

[تصویر: r0vxqr.jpg] 

 

 

 

 

 [تصویر: 21b1y12.jpg] 

 

 

 

 [تصویر: 287hgk8.gif]                    [تصویر: 2q3yo1x.gif] 

 

 

 

 

 

 

 

 [تصویر: bezvvq.gif]

 

هانامانتانا

 

نوع : سریال آمریکایی
تعداد : 4 dvd
ژانر : کمدی / درام
اپیزود : 1 تا 26
زیرنویس : فارسی
قیمت بدون قاب : 3500   تومان
قیمت با قاب : 5500   تومان
توضیحات :
هانا مونتانا را که همه میششناسید؟ هانا مونتانا یک خواننده پاپ محبوب که در این داستان به دلیل نارضایتی پدرش از او هانا را برای مدتی به زادگاه خودش نزد مادر بزرگش میفرستد ولی

 

 

 

توضیحات بیشتر 

 

 مایلی سایرس به دختر هانا مانتانا معروفه که اسم یکی از سریال های تلویزیونی در لندن است او متولد سال 1991 در انگلستان است او گیتار زدن رو از طریق پدرش یاد گرفت و الان در سن کمی که دارد توانسته بیشترین طرفدار را داشته باشد .
مایلی چند تا از آهنگ هایش را هم با جانس برادرز خوانده است و از کسی که متنفره دختر به اسم سلنا گوبرز که او هم خوانندگی میکند .

سبک ها : پاپ - راک - پانک

 

 

                        

نکته هایی در مورد مجری های عصربخیربچه ها

   

 سهیل محزون  

 

 

 

 

 

 1.متولد 11/12/1363 در تهران. 2. یک خواهر کوچک تر از خود به نام ساحل داره. 3. دانشجوی سال سوم رشتۀ بازیگری است. 4. از سال 84 به جمع هنرجویان کانون تئاتر به استادی حمید سمندریان پیوسته. 5. در یک سکانس از سریال کارآگاهان حضور داشت. 6. توسط محسن افشانی به محمود سلامیان _ تهیه کنندۀ و کارگردان برنامۀ عصر بخیر بچه ها _ معرفی شد. 7. از تاریخ 11/6/87 کار اجرا را با برنامۀ عصر بخیر بچه ها آغاز کرد. 8. اجرای برنامۀ زنده رو بسیار هیجانی می داند. 9. به گفتۀ خودش اجرای برنامۀ زنده تا حد زیادی در بداهه گویی و بیانش مؤثر بده. 10. اعتقاد داره مجری باید صداقت کلام داشته باشه تا پیامش رو به بچه ها انتقال بدهد. 11. از نظر او، هامون و مسافران بهترین فیلم های سینمایی ایرانی است. 12. بهترین سریال تلویزیونی ره خانۀ سبز می دونه. 13. به کارتونهای شیر شاه و رابین هود علاقه داره. 14. پیاد روی، خواندن کتاب، بودن در کنار دوستان، تئاتر و موسیقی از بهترین تفریح های او محسوب می شوند. 15. گل های رز و شقایق، و برگ های پاییز را دوست داره. 16. ورزش مورد علاقه اش فوتبال است. 17. به رنگ های فسفری، مشکی، سفید و بنفش علاقه داره. 18. بزرگترین آرزوی او انسان بودن است. 19. اهل صرفه جویی است، اما گاهی اوقات زیاد ولخرجی می کند! 20. سهیل محزون: " از زندگی، این هدیۀ زیبای خدا، به زیبایی استفاده کنید." سهیل محزون (1363) متولد تهران و هنرجوی تئاتر در کانون و دانشجوی تئاتر در دانشگاه آزاد است. سهیل ازسال 1384 تا کنون علاوه بر بازی در نمایش‌های مختلف ، چندین فیلم کوتاه نیز ساخته و مدتی است که در تلویزیون به عنوان مجری به فعالیت هنری خود ادامه می‌دهد. سهیل محزون در تولید چندین کتاب سخنگو به عنوان گوینده شرکت داشته که مهمترین آن‌ها کتاب سخنگوی شیرین و جذاب «قصه‌های گلستان و ملستان»، نوشته مهدی آذریزدی است.   

 

 

                                  

 sr                                                       

 

 

  

 

 

 

 

 

 

              

 

 

                                                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 سهیل محزون

 

 

 

 

حسین اکبری 

 

 

1. متولد 18/9/1367 در تهران. 2. تک فرزند خانواده. 3. دیپلم بازیگری. 4. کارهای دار قالی، گل بارون زده، و روزی بود روزی نبود را در کارنامۀ هنری خود داره. 5. بازیگر تئاتر هم هست. 6. از طرف یکی از دوستانش به محمود سلامیان معرفی شده. 7. بعد از دادن تست به عنوان یکی از مجریان عصر بخیر بچه ها انتخاب شد و کارش رو از پاییز 87 آغاز کرد. 8. اول اجرا را دوست نداشته، اما کم کم علاقه مند شده و حالا عاشق اجراست! 9. از نظر او اجرای برنامۀ زنده سخت اما دوست داشتنیه. 10. محمد صالح علا، هرمز شجاعی مهر و احسان علیخانی، مجریان مورد علاقۀ او هستند. 11. اتوبوس شب و سوپراستار را بهترین فیلم های سینمایی ایرانی می داند. 12. به نظر او سریال پس از باران بهترین سریال تلویزیونی است. 13. فوتبالیست ها و خونۀ مادربزرگه برنامه های کودک مورد علاقه اش هستند. 14.ورزش، شنا، دیدن تئاتر و فیلم، و مسافرت بهترین تفریح ها برای او به حساب می آیند. 15. گل های مورد علاقه اش رز و نرگس هستند. 16. شنا ورزش مورد علاقۀ اوست. 17. رنگ آبی فیروزه ای را دوست داره. 18. بهترین هدیه ای که تا به حال گرفته گل رز بوده. 19. نه کم خرج می کنه و نه زیاد؛ متعادل! 20. بزرگترین آرزویش سلامتی مادرش و عاقبت بخیری و پیروز شدن در زندگی است. 

 

 

 

 

 

 فرشاد حسن پور   

 

 

1. متولد 30/10/1367 در تهران. 2. یک برادر کوچک تر از خود به نام فرشید داره. 3. دیپلم رشتۀ الکترونیک. 4. سال 82 در مجتمع فرهنگی هنری فجر کار تئاتر رو شروع کرده. 5. توسط محسن افشانی با عصر بخیر بچه ها آشنا شد و بعد از دادن تست به عنوان مجری انتخاب شد. 6. بعد از دو ماه اجرای نمایش تک نفره به جمع مجریان پیوست. 7. عقیده داره با اینکه اجرای برنامۀ زنده سخته، اما با تمرین و تمرکز و داشتن معلومات عمومی می شه اجرای خوبی داشت. 8. برنامه اش برای آینده ادامۀ تحصیل در رشتۀ الکترونیک یا تئاتر، و هم چنین ادامۀ اجرا در عصر بخیر بچه ها و بازی در تئاتر است. 9. شیرین ترین خاطره اش از عصر بخیر بچه ها، بر می گرده به اولین اجرای زنده اش که در حرم اما رضا (ع) بود. 10. از نظر او وقتی همه خوابیم بهترین فیلم سینمایی اکران شده در ایران است. 11. خانۀ سبز بهترین سریال تلویزیونی از نگاه فرشاد حسن پور است. 12. فوتبالیست ها کارتون مورد علاقۀ اوست. 13. تماشای تئاتر و فیلم سینمایی، و خواندن مطالب علمی در اینترنت بهترین تفریح ها برای او هستند. 14. گل رز را بیشتر از بقیۀ گلها دوست داره. 15. پینگ پونگ ورزش مورد علاقه اش است. 16. رنگ های قرمز و کرم را دوست داره. 17. بزرگترین آرزوی او رسیدن به جایی است که بتواند از موجودیت خود راضی باشد. 18. اهل صرفه جویی است. 19. کتاب ها بهترین هدیه ها برای او هستند. 20. فرشاد حسن پور: " این دنیا آماده است تا هر چیزی را که بچه ها می خواهند، تقدیمشان کند. "

پیانو

 

 

پیانو یکی از سازهای صفحه‌کلیددار و مشهورترین آن‌ها است. صدای پیانو در اثر برخورد چکش‌هایی با سیم‌های آن تولید می‌شود. این چکش‌ها در اثر فشرده‌شدن کلیدها (یا کلاویه‌ها) به حرکت در می‌آیند. سیم‌های پیانو به صفحه‌ای موسوم به «صفحهٔ صدا» متصل شده‌اند که نقش تقویت‌کنندهٔ صدای آن‌ها را دارد.
چکش‌های پیانو به واسطهٔ مجموعه‌ای از اهرم‌های ظریف به کلیدهای پیانو متصل می‌شوند. به مجموعهٔ این اهرم‌ها و چکش‌ها عملگر یا Action پیانو گفته می‌شود. وظیفهٔ این مجوعه افزایش شتاب چکش‌ها در برخورد به سیم‌ها، و کنترل عکس‌العمل بازگشتی آن‌ها پس از برخورد به سیم است. معمولاً سر چکش‌ها توسط لایه‌ای از نمد یا الیاف مشابه طبیعی یا مصنوعی پوشانده می‌شود تا کیفیت صدای پیانو را بهبود ببخشد. کیفیت صدای پیانو متأثر از عوامل دیگری نظیر کیفیت صفحهٔ صدا و غیره نیز می‌باشد.


پیانو به عنوان مادر سازها و کامل‌ترین ساز نیز شناخته می‌شود؛ علت نسبت دادن این لقب‌ها به این ساز آن است که پیانو قادر است محدودهٔ بسیار گسترده‌ای از اصوات را تولید کند در حالی که سایر سازهای اصیل موسیقی تنها بخشی از این محدودهٔ صدا را تولید می‌کنند. پیانو در شکل فعلی‌اش بیش از هفت اکتاو دارد و قادر به تولید فرکانس‌هایی از حدود ۲۰ تا ۵۰۰۰ هرتز می‌باشد، در حالی که در مقام مقایسه ساز ویولن تنها قادر به تولید کمتر از چهار اکتاو و بهترین خواننده‌ها تنها قادر به خواندن کمتر از سه اکتاو صدا هستند. 
 



مجموعهٔ اهرم‌ها و چکش‌های داخل پیانو
تاریخچه 
 

پیانو را آقای بارتولومئو کریستوفوری در سال ۱۷۰۹ میلادی در شهر پادووای ایتالیا اختراع کرد. قبل از اختراع پیانو از سازی قدیمی‌تر به نام «هارپسیکورد» (Harpsichord)استفاده می شد. تفاوت عمده و مهمی که پیانو با سازهای مشابه قبل از خودش داشت آن بود که در سازهای مشابه قبلی، شدت صدای حاصل از فشرده‌شدن یک کلاویه، مستقل از شدت ضربهٔ واردشده بر کلید پیانو، مقداری ثابت بود، اما در پیانو نوازنده قادر بود با ملایم ضربه‌زدن به کلیدها صدایی نرم‌تر ایجاد کند، یا با ضربات محکم‌تر صدایی درشت‌تر با پیانو تولید کند. همین ویژگی باعث شد که به سرعت پیانو مورد توجه آهنگسازان قرن هجدهم میلادی قرار بگیرد.
 
 

نام‌گذاری 
 
 

نام کامل ساز پیانو، پیانو فورته (Pianoforte) است، که از دو قسمت پیانو به معنی ملایم و فورته به معنی قوی تشکیل شده‌است، و به خوبی منعکس کنندهٔ توانایی این ساز در تولید صداهای ملایم و قوی می‌باشد.

پیانو‌های اولیه ابعاد بزرگ، و شکل خاصی داشتند. آن‌چه که در اصطلاح به آن پیانوی بزرگ گفته می‌شود (و در ایران با نام نادرست پیانویرویال شناخته می‌شود) غالباً بیش از دو متر طول دارد و دارای در بزرگی‌است که برای هرچه‌بهترشدن صدای پیانو، معمولاً در هنگام نواختن ساز این در را در وضعیت نیمه‌باز توسط پایهٔ کوچکی ثابت می‌کنند. انواع دیگر پیانو با نام‌های پیانوی ایستاده یا دیواری (Stand یا Upright) پیانوی چهارگوش (Square) و غیره، ابعاد کوچک‌تری دارند و برای مصارف خانگی یا در اماکن عمومی طراحی شده‌اند.
 
 
 

انواع پیانو

 پیانو دیواری

پیانو کنسول 
 

البته پیانو‌های بسیار زیادی در گذشته رایج بوده‌اند. برای مثال پیانوهای گنجه‌ای، صرافی، میزی، میز منشی، دوطبقه و انواع دیگر. ولی امروزه دیگر آنها رواج ندارند و از پیانو‌های پیشرفته تر استفاده می‌شود. 
 
 
 
کلاراویک شومان  
 
خانم کلارا جوزفین ویک شومان موسیقیدان آلمانی،  
ادامه ی مطلب
ادامه مطلب ...

خواص روغن پسته

 

 

روغن پسته بعنوان یک روغن چاشنی دهنده یا طعم‌دهنده می‌باشد. اینگونه روغن‌ها زمانی مرغوب هستند که بصورت تصفیه نشده و بکر مورد استفاده قرار گیرند یعنی فاقد هرگونه مواد افزودنی و نگهدارنده باشند، طبق استاندارد ایران (6655) تنها افزودنی مجاز در این روغن، آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که میزان مورد استفاده آن بر طبق استاندارد ملی 3608 می‌باشد 

برخی از ویژگیهای ارگانولپتیکی این محصول عبارتند از:

ـ رنگ روغن پسته سبز پررنگ است و شاید مقادیری رنگ کهربایی نیز در آن دیده شود. در برخی موارد نیز زردی بسیار کمی در این روغن دیده می‌شود.

ـ آروما روغن پسته همانند پسته بوداده است که البته بصورت خالص و محض می‌باشد.

ـ طعم روغن پسته کمی تند است و به همین دلیل است که برای هر خوراکی کاربرد ندارد.

ـ ظاهر روغن پسته شفاف و براق است.

روغن پسته جزء روغن‌هایی با نقطه دود متوسط است. (Medium smoke point). برخی از ویژگیهای ترکیب اسید چرب آن بصورت ذیل است

کل اسیدهای چرب اشباع = %15

اسیدهای چرب 3ω = % 0.8

اسیدهای چرب 6ω = %31

نقطه دود روغن پسته = 350 ـ 325 در جه فارنهایت

اسیدهای چرب 9 ω= %54 

ادامه ی مطالب 

ادامه مطلب ...

رولینگ استون

 

 

 

(به انگلیسی: Rolling Stone) ، مجله‌ای آمریکایی است که به موسیقی ، لیبرالیسم و موضوعات عامه پسند می‌پردازد و هر دو هفته یک‌بار منتشر می‌شود. 

یکی از مشهورترین مجلات در زمینه موسیقی Rolling Stone می‌باشد که همیشه در ارائه برترین آهنگ‌های سال و یا انتخاب برترین ترانه‌های قرن و غیره در صدر اخبار بوده‌است. در سال ۱۹۶۷ و در سانفرانسیسکو آمریکا دو نفر به نامهای Jann Wenner و Ralph J. Gleason این مجله را تاسیس نمودند و اصلا اینطور فکر نمی‌کردند، روزی مجله آنها بعنوان برترین مجله در زمینه موسیقی روز مطرح شود. 

شاید مهمترین اتفاق برای شکل‌گیری آن ریسک بزرگی بود که Jann Wenner انجام داد و از خانواده‌اش مبلغ ۷۵۰۰ دلار قرض نمود تا بتواند به ایده‌هایش در رسیدن به مجله‌ای متفاوت برسد و این چنین هم شد و آن سرمایه در حال حاضر میلیون‌ها دلار سود برای آنها به همراه آورده‌است.

برخلاف سبک و سیاق نشریات آن زمان و گرایش‌های سیاسی افراطی که وجود داشت، رولینگ استون سعی نمود تا بصورت استانداردهای روزنامه‌نگاری سنتی فعالیت نماید و شاید جالب باشد بدانید که اولین مخاطبان و در حقیقت تبلیغ‌کنندگان آن هیپی‌ها بودند! 

برای ادامه ی مطالب به ادامه ی مطلب مراجعه کنید

ادامه مطلب ...

خواص گردو

 

  

 

 
 
گردو را به نام "غذای مغز" نیز می شناسند و این فقط به خاطر شباهت آن به مغز نیست، بلکه به خاطر وجود امگا ۳ فراوان آن می باشد. برای درست عمل کردن مغز، به امگا ۳ نیاز داریم.
مصرف ۴ عدد مغز گردو در روز موجب افزایش اسید چرب ضروری امگا ۳ می گردد.
۱۵درصد از چربی های گردو از نوع چربی های غیر اشباع و مفید برای سلامت قلب می باشد. این نوع چربی، پایین آورنده کلسترول بد(LDL) و افزایش دهنده کلسترول خوب(HDL) است.

 

 

برای دیدن ادامه ی مطالب به ادامه ی مطلب مراجعه کنید

 

خواص گردو

ادامه مطلب ...